Eat Stop Eat

Eat Stop EatSnilldarbók, hægt að lesa á netinu.  Það að fasta er mjög góð leið að betri heilsu og kílóamissi.

Mælt er með 24 tíma föstu en þó aldrei þannig að þú missir úr dag án matar.  Þetta má gera t.d. með því að frá kl. 18 á föstudögum til kl. 18 á laugardögum borðar þú ekki mat en drekkur vel af vatni, te og jafnvel kaffi ef það er það sem þú ert vön/vanur að drekka.

Úr inngangi bókarinnar (Pilon, 2007; bls. 5):

,,And if you follow a calorie restricted diet you will lose weight, guaranteed. The problem is, you simply can’t follow a restrictive diet for a long period of time. Sure, a truly dedicated individual can follow a very restrictive diet for 12 weeks and get into phenomenal shape. With the right amount of dedication, a person can even look like a model from the cover of a fitness magazine. And a very small, very unique group can do this for years on end. For the rest of us, this way of eating is too restrictive, too intrusive on our lives, and far too limiting to be done effectively for any real length of time.
Now, what if I told you that long restrictive diets aren’t necessary for weight loss? What if I told you that there is a way to eat and a way to live that can give you amazing health benefits, help you lose weight, and that does not involve any prolonged periods of food restrictions, eating schedules, supplements or meal plans? Would you be interested?“

Ennfremur kemur fram að það er mikil lækkun á insúlíni sem á sér stað við föstu:

„In research conducted on people who fasted for 72 hours, plasma insulin dropped dramatically, reaching a level that was less than half of the their initial levels. What’s even more impressive is that 70% of this reduction happened during the first 24 hours of fasting.“ (Pilon, 2007; 46)

hækkun á vaxtarhormóni:

„Fasting triggers the “growth hormone response”, and this response is what prevents you from losing muscle while you fast. And, since your muscle is largely responsible for your metabolism, growth hormone also plays a large part in keeping your metabolism elevated while you are fasting.“  (Pilon, 2007;52)

og hækkun á glúkógeni:

„Because of the typical way we eat, we spend almost all of our time in an ‘insulin dominant’ metabolism (remember Insulin = Fat storage). By adding fasting into your lifestyle, you allow your body to revert back to a natural balance between an ‘insulin dominant’ metabolism and a ‘glucagon dominant’ metabolism.“ (Pilon, 2007;50)

Það er rangt að vöðvaniðurbrot eigi sér stað við föstuna ef einstaklingurin er að æfa mótstöðuæfingar og það er almennt bæting á heilsufari sem á sér stað.  Að gera föstu að lífsstíl er einnig gott fyrir hugann; sjálfsaginn vex og eflist.

Um Dagdreymir
Dagdreymir er áhugakona um heilsusamlegan lífsstíl s.s. mat sem lyf fyrir líkama og sál, bætiefni, íþróttir og lausnir frá vefjagigt. Dagdreymir er líka forfallinn bókaormur, félagsfræðingur, ADHD-skvísa, femínisti, AA-pía, móðir, nörd, kjaftfor og hreinskilin með rokkstjörnudauma….. alveg svakalega viðutan og dagdreymin………………..

One Response to Eat Stop Eat

  1. Pingback: Ekadashi – JógaFöstur « Simply Yoga

Færðu inn athugasemd

Skráðu umbeðnar upplýsingar að neðan eða smelltu á smámynd til að skrá þig inn:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Breyta )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Breyta )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Breyta )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Breyta )

Tengist við %s

%d bloggers like this: